WAAROM IS GOEDKOOP DUURKOOP?
Veel mensen kijken vooral naar de prijs van een kledingstuk als ze bedrijfskleding aanschaffen en niet naar de kosten over de totale looptijd. Dat is jammer, want met goedkope bedrijfskleding ben je uiteindelijk vaak duurder uit. De rekensom gaat om de TCO (total cost of ownership): wat zijn de kosten voor aanschaf, beheer, voorraad en verbruik over een langere periode.
Onze ervaringen met goede (in de volksmond ‘dure’) bedrijfskleding:
Kwalitatief goede bedrijfskleding draagt écht bij aan corporate uitstraling
Je bedrijfskleding is het visitekaartje van je bedrijf. Overal waar jouw medewerkers komen, zijn er mensen die op hun kleding letten. Als de kleding er netjes uitziet, geeft dat een positieve indruk. In de perceptie van de klant is de uitstraling van de medewerker een afspiegeling van de te verwachten product- of dienstkwaliteit. Het is niet zo dat goedkopere bedrijfskleding er niet netjes uitziet. Onze ervaring met duurdere kleding is dat het langer zijn kwaliteit behoud door niet te verkleuren of pluizen. Zo blijft het langer mooi.
Kwalitatief goede bedrijfskleding zit vaak prettiger
Comfort is key. Lekker kunnen bewegen tijdens het werk is even belangrijk – zo niet belangrijker – dan er goed verzorgd uitzien. ‘Dure’ bedrijfskleding is vaak van net wat fijnere materialen gemaakt en er is meer op de details gelet. Denk aan modelvoering en pasvorm, stretch inzetstukken etc. Daarom zit kwalitatief goede kleding prettiger. Ook hebben de duurdere merken vaak speciale pasvormen voor vrouwen. Dit maakt het draagcomfort voor vrouwen aanzienlijk hoger.
Kwalitatief goede bedrijfskleding gaat vaak veel langer mee
Duurdere kleding van hoge kwaliteit gaat aanzienlijk langer mee en is dus aan het eind van de rit duurzamer. Zo verdien je het geld dat je aan kwalitatief hoogwaardige kleding uitgeeft, snel weer terug. Je medewerkers doen langer met dezelfde set kleding, waardoor je minder vaak in bedrijfskleding hoeft te investeren.
Wij versmeren de kleding, we verslijten het niet
Soms is de aard van het werk zo dat medewerkers hun kleding meer ‘versmeren’ dan verslijten. Een broek van een tegelzetter blijft soms al na 3 maanden uit zichzelf rechtop staan door de lijm. In dat geval kijken we juist wél naar wat voordeliger kleding. Weten wat het best bij jouw organisatie past? Maak gerust een afspraak, we denken graag mee.