ZORGELOOS GELEVERD.
Maar wat is zorgeloos?
Bedrijfskleding op voorraad
Leveren van bedrijfskleding begint bij goede logistiek en warehousing. Profimex beschikt over ruime opslagcapaciteit zodat we ook voorraadposities kunnen houden voor onze klanten. Met het warehousemanagmentsysteem is alles geautomatiseerd. Jouw assortiment is dan altijd (grotendeels) op afroep beschikbaar. We doen een voorspelling van de geschatte aantallen en maten die nodig zijn op voorraadposities. Dat doen we op basis van data omtrent de productafname door bestaande medewerkers over de laatste periode.
Logische hoeveelheden
We hanteren vervolgens minimale voorraden die rekening houden met de doorlooptijd van producten, al snel 12-16 weken. De gewenste minimale voorraad stemmen we onderling af en samen bepalen we of dat een logische hoeveelheid is. Standaard artikelen hebben meestal een kortere doorlooptijd dan custom-made items. Daarom zijn de voorraden van standaard artikelen meestal lager en is er vaak ook een optie om een vergelijkbaar alternatief te bieden. Werkschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen hebben we standaard op voorraad.
Tweede kans
Profimex biedt flexibele voorraadbeheeropties afgestemd op jouw kledingpakket. We hebben diverse inname- en retourmogelijkheden voor gedragen kleding. Kwaliteitskleding kan als ‘tweede kans’ artikel (gereinigd) terugkomen op voorraad. We kunnen standaard retourlabels meesturen, afhaalopdrachten uitgeven of periodieke pick-ups doen. Versleten kleding gaat naar onze recyclingpartner, waar tot 92% wordt hergebruikt in textielproducten zoals autobekleding en isolatiematerialen. Na het recyclen planten we een boom!