Zo kies je de juiste bedrijfskleding
Je hebt de keuze gemaakt: je wilt dat jouw medewerkers het visitekaartje van je bedrijf zijn en kiest daarom voor gepersonaliseerde bedrijfskleding. Maar hoe kies je de juiste kleding voor je team? Hoe zorg je ervoor dat ze de kleding elke werkdag weer met plezier dragen? Natuurlijk denken wij graag met je mee, maar het helpt als je jezelf vooraf een aantal vragen stelt.
Wat wil ik met mijn bedrijfskleding uitstralen?
Bedrijfskleding is het visitekaartje van je bedrijf. Overal waar je medewerkers komen, letten mensen op hun kleding. Als hun kleding er netjes uitziet en opvalt, zullen ze je bedrijf positief herinneren. Kies je voor rustige kleuren of voor opvallende tinten? Wil je een groot logo achterop de shirts of een subtiel logo op de mouw? Wat vind je mooier, borduren of bedrukken? Heb je al nagedacht over actiematig communiceren met je bedrijfskleding, zoals een QR-code die naar je website leidt? Bedenk alvast wat je mooi vindt voordat je naar onze showroom komt. Onze medewerkers helpen je natuurlijk graag verder!
Onder welke omstandigheden en in welke situaties dragen mijn medewerkers de kleding?
Je wilt niet dat je medewerkers klagen over de fysieke eigenschappen van de bedrijfskleding. Te warm in de zomer, te koud in de winter, het kriebelt, het plakt bij zweten. Vraag jezelf af in welke omstandigheden je medewerkers de kleding dragen, zodat onze specialisten de juiste stoffen en materialen kunnen bepalen. Misschien heb je speciale zomer- en winterkleding nodig! Denk ook na over de situaties waarin de kleding wordt gedragen. Heeft je team specifieke kleding nodig voor beurzen of evenementen? Kies je dan voor een shirt, een polo, of misschien een blouse?
Wat zijn de wensen van mijn medewerkers?
De mensen die uiteindelijk de kleding moeten dragen, zijn natuurlijk je medewerkers. Betrek ze bij de beslissing om bedrijfskleding aan te schaffen. Wat dragen zij graag? Kiezen ze voor een poloshirt of liever T-shirts? Laat je medewerkers hun kleding zelf samenstellen als je wilt dat iedereen met plezier dezelfde kleding draagt. Hun input is belangrijk, want je personeel is je visitekaartje.